الأحد، 14 يونيو 2015

صغيرة عالحب سعاد حسن



دوخيني ياليمونه دوخيني
لآ يابنات انتم لسه صغيرين
وأنت دخلك أيه من فضلك
وكمان انت تطلع مين
عمو حزنبل
فاعل خير
دايما احب اساعد الغير
طيب قلي يا عمو حزنبل 
انا راح اقول لك سر خطير
 بس السر ده بيني وبينك
قولي يابنتي السر في بير
عايزه افتح عيني وأغمض
القاه سني بقى عشرين
على شان أيه
على شان اعجب شاب يكون خمسه وثلاثين
لآ موش ممكن
على شان خاطري بس ولو ليومين اثنين
لآ  يوم واحد
بس بشرط تمشي معايا على طول الخط
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
هيله هيله
اهلا يابو زيد الهمه ياجدعان 
ارسي السمكه ولموه خلو الرزق يبان
صبرك حبه ياخال رزق الغيض ده حلال 
يجي بطولة البال موش عايزه شيال 
ولامحتاج خيال  يجري وره حصان 
بختك يابوبخيت
يابحر الهوى ياحبيبي انا
انا كنت عايزه اجيلك  بقالي كم سنه 
بيقولو انك قوي وبتجرح بالقوي
علمني بس حاسب عليه من الهوى
يابحر الهوى ياحبيبي انا 
ياصيادين بحر الهوى شفتوش مرجانه 
وتكون غريبه زينا تايه وشايلانه
ويكون باعثها اللي قدر للحب ورمانا 
ابدا والله وبا الله نحلف عالنعمه بالشيله
بتاريخه ماشفنا مرجانه ولايشرب مايها اللي علينه
انما بالجايزتجي بكرى في ميعادها وبصوتها تسلينه
 ياعم ياصياد قولي الحكايه ايه 
مين العرايس دول مالهم حزانه ليه
بحر الهوى غدار والخطوه فيه فدان 
نزلو في ساعة شوق قبل الاوان بأوان
بحر الهوى غدار والخطوه فيه فدان 
نزلو في ساعة شوق قبل الاوان بأوان
ماتقولي ياصياد أيه الحكايه والبحر غدار ليه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
اهلا اهلا 
ياتايهين جبت الفصل ونور العين 
والعصفوره دي طايره منين
والاموره دي كانت فين 
لينا البحر ولينا الساحل 
سيبو الحزن على الصفين
أهي الجنه اللي انا عايزاها 
أنا طول عمري بتمناها 
الجنه دي جهنم حمره 
كل الالوان دي ذهب قشره
أسكت انت اشفهمك انت
يادي الداهيه يادي النكبه حتعقلي امته
أقطع ,, فرق ,, العب ,, 
طيب واللي حيكسب
اللي حيكسب يرمي ورق والعصفوره تبقى عروسته
أهو هوه ده
كل الا ده 
لأ هو ده
كل ألا ده
أنا عايزه من ده ياحزنبل انا عايزه من ده
أهو هو اللي حيقدر يسعدني من كلمه وحده
في صحتك خذي شربي
حبيتيه 
طب خذي شربي
لأ مااقدرش
دي بتاعتي انا خذي مني انا مافيش غيري هنا
قطه قطيطه شربت نقطه بعد ما شربت جالها  زغطه
بقى هي الدنيا كده بقى همه الناس كده
ياخصارة فرحتي ياخصارة ضحكتي 
يامين ياخذني ثاني يرجعني لدنيتي 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
هم ليه بقوا كده ؟؟
اصلهم هم كده
أنا عارف بس ايه الي جابك هنا 
ماقولتلك تعالي معايه 
كنت حتوديني فين ؟؟
البحر بتاعنا 
بس البحر بتاعكم ده بعيد قوي
ماحنا كنا حنوصل مسافة مااحكيلك حدوته
حدوته ؟؟؟
حدوته أيه ؟؟
حدوته العصفور والبلبل
اليوم خلص ....
أخس عليك والنبي ياحزنبل
اليوم خلص ...
سيبوا يقلي حكاية البلبل
اليوم خلص ...
انا حبيته قوي ياحزنبل سيبو يقلي حكاية البلبل
الحلوه لسه زغيره 
صغيره
عالحب لسه صغيره
صغيره 
شافت منام ولا في المنام 
فتحت النوبه دي النظاره اداها حتة سكره
سكره ؟؟
طارت في الدنيا منوره
منوره 
طلع النهاروالحلم طاررجعت تقول للشوق ياريت تفضل من غير نظاره
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق