الجمعة، 24 أبريل 2015

أسأل روحك أسأل قلبك ( عبد الوهاب محمد )



Bildresultat för ???? ????

اسأل روحك اسأل قلبك قبل ماتسأل ايه غيرني 
انا غيرني عذابي في حبك  بعد ماكان املي مصبرني 
غدرك بيه اثر بيه وتغيرت شوية شوية وتغيرت وموش بأديه 
 وبديت اطوي حنيني اليك واكره ضعفي وصبري عليك 
واخترت ابعد واعرفت اعاند حتى الهجر قدرت عليه 
شوف شوف القسوة بتعمل ايه
كنت زمان بلاقيك بحناني بحر محبه وبر امان
كنت بحس ان انت زماني يومي وبكرى وبعده كمان
كنت بشوفك بعيون حبي وانت بعيد او انت بقربي 
اقرب من بسمتي لشفايفي اقرب من احساسي لقلبي 
بعد الود اللي رعيتهولك 
بعد الحب اللي وهبتولك 
بعد العمر الي انا عشتيهولك 
فيه ايه ثاني اقدمهولك
غدرك بيه اثر فيه اتغيرت شويه شويه اتغيرت وموش بأديه 
وبديت اطوي حنيني اليك واكره ضعفي وصبري عليك
واخترت ابعد واعرفت اعاند حتى الهجر قدرت عليه 
شوف شوف القسوة بتعمل ايه
,,,,,,,,,,,,,,,,
انا مانسيتش  الحب وعهده ولاايامه ولا لياليه
اما ان كان عالحب لوحده من غير هجرك اهلا بيه 
دنا لوعني هواك وانا على شان انساك 
ببعد عن كل مكان رحت ولو مره معاك 
واهرب من اقرب ناس يعرفوا قصتي وياك
بغير اي كلام بيجيب سيره لذكراك 
وصلتني للحال ده بايدك بعد ماكانت روحي بايدك 
سبتك ومافيش حد في عمري يشغل بعدك قلبي وفكري
سبتك من غير حتى ماافكر حقدر اسيبك او موش حقدر 
غدرك بيه اثر فيه وتغيرت شوية شويه اتغيرت وموش بأديه 
وبديت اطوي حنيني اليك واكره ضعفي وصبري عليك 
واخترت ابعد واعرفت  اعاند حتى الهجر قدرت عليه 
شوف شوف القسوه بتعمل ايه
,,,,,,,,,,,,,,
اسال روحك اسال قلبك قبل ده كله  اتغيروا ليه
انا غيرني عذابي بحبك لكن انت غيرك ايه 
هو حناني عليك قساك حتى عليه
ولا رضايه كمان خلاك تلعب بيه
وله تسامح روحي معاك غرك فيه
انا ياحبيبي صحيح بتسامح الا في عزة نفسي وحبي
واما يفيض بي مابعرف اصالح واعرف اجي كثير على قلبي 
غدرك بيه اثر فيه وتغيرت شويه شويه اتغيرت وموش بأديه
وبديت اطوي حنيني اليك واكره ضعفي وصبري عليك
واخترت ابعد واعرفت اعاند حتى الهجر قدرت عليه
شوف شوف شوف القسوه بتعمل ايه

النص الشعري عبد الوهاب محمد
النص اللحني محمد الموجي



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق