الخميس، 30 أبريل 2015

اللحن الحزين الموسيقار فريد الاطرش حكاية غرامي حكاية طويلة



حكاية غرامي حكاية طويلة  بدايتها ذكرى الليالي الجميلة
وحرماني منها مابين يوم وليلة ماليش يد فيها ماليش فيها حيلة
كتبها زماني عليه بدمي وبدموع عنيه 
حكاية غرامي حكاية طويلة
,,,,,,,,,,,,,,,,,
مرت بنا الايام تجري نشرب من الحب ونسقي 
ابيع لمين باقي عمري ويرجع الحب ولياليه
عشنا في فرحة وامان كان املنا نعيش كمان
بس مارضيش الزمان قلبي حبه زي قلبه للنهاية
ونحرمنا ونظلمنا من البداية
كتبها زماني عليه بدمي وبدموع عنيه
حكاية غرامي حكايه طويلة
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ياحبيبي قلبي بيدعيلك تسلملي ويسلملي شبابك
لك وحدك ابكي واغنيلك ياحبيبي في هناك وعذابك
واشوف جمالك في الضنا اقول ياريتني كنت انا
ماليش حبيب غيرك وحدك وماليش حياه ابدا بعدك
حبيبي سلامتك سلامة ابتسامتك 
تنور حياتي وتطفي اهاتي 
ياحبيبي مهما قاسيت الويل خصاره في الدنيا دمعة
انا في الامل نورت الليل لما انطفى شمعي وشمعك 
انا وانت كنا قبل ذبلت شفايفها 
يادنيا عندي امل نرجع ونقطفها 
ماتفرقيش قلوب بتحب ولاتحمريش حبيبين من الحب 
ياتصبريني على الحرمان ياترجعيلي ليالي زمان 
ليالي جميلة ولكن قليلة 
حكاية غرامي حكاية طويل
,,,,,,,,,,,,



عدت يايوم مولدي عدت ياايها الشقي
الصبا ضاع من يدي وغزا الشيب مفرقي
ليت يايوم مولدي كنت يوما بلا غدي
ليت اني من الازل لم اعيش هذه الحياة
عشت فيها ولم أزل جاهلا انها ياحياة
ليت اني من الازل كنت روحا ولم أزل
انا عمر بلا شباب وحياة بلاربيع
اشتري الحب بالعذاب اشتري فمن يبيع
انا وهم انا سراب



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق