الأحد، 3 مايو 2015

وردة الجزائرية حكايتي مع الزمان




كان ده كان كان أسمه حبيبي 
كان ده كان يوم من نصيبي وكان
ضحيت بعمري معاه مشوار مشوار اسم الحياه وكان
أنا البينكم هنا رضيت بالعذاب لحد ماقلبي ذاب 
ولا ضقت يوم هنا أنا
وأنا ياما تحملت انا قاسيت ولا أشتكيت ولا جيت في يوم بكيت 
منه لكم هنا أنا وانا 
لاعتاب حيشفي جراح ولا حيعيد اللي راح
دي حكايتي مع الزمان
,,,,,,,,,,,,,,,
رسملي عالسماء جنة  فيها الهنا 
وقال حنعيش هنا فلت حلوت سنيني 
وبنالي في  الخيال قصور من  الامان 
وقال مافيش محال نمت وغمضت عيني
ومرت الايام وصحيت من الاحلام
مالقيت غير آلام وعذاب مستنيني 
وانا انا اللي بينكم هنا موش عارفه رايحه فين 
ولافاكره جايه منين جابني الطريق هنا أنا
وأنا ياما تحملت انا دموع ماتنتهيش 
وآلام ماتتنسيش لو فات مليون سنة انا 
لاعتاب حيشفي جراح ولاحيعيد اللي راح
دي حكايتي مع الزمان


كلمات محمد حمزة 
الحان بليغ حمدي
غناء ورد الجزائرية






شريط وثائقي عن الفنانة الراحلة وردة الجزائرية




مراسيم تشييع الفنانة وردة الجزائرية الى مثواها الاخير

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق