الثلاثاء، 19 مايو 2015

هجرتك



هجرتك يمكن انسى هواك وادع قلبك القاسي
وقلت اقدر في يوم اسلاك وافضي من الهوى كاسي
لقيت روحي من عز جفاك بفكر فيك وانا ناسي
,,,,,,,,,,,,,,,,,
غصبت روحي على الهجران وانت هواك يجري في دمي
وافضلت افكر في النسيان  لما بقى النسيان همي 
لو خطر حبك في بالي  وله زار طيفك خيالي
حاولت اهرب من الافكار اللي تشعلل نار حبي
وفضلت وانا بالي محتار  في الحب بين عقلي وقلبي
وكان هجري عشان انساك  واودع قلبك القاسي
وقلت اقدر في يوم اسلاك وافضي من الهوى كاسي
لقيت روحي في عز جفاك  بفكر فيك وانا ناسي
,,,,,,,,,,,,,,,
صعبان عليه جفاك بعد اللي شفت في حبك
موش قادره انسى رضاك ايام ودادك وقربك 
لكن اعمل ايه وانا قلبي لسه صعبان عليه
صعبان عليه انه اتمنى جنة قربك 
ونال مراد واتهنى بنعيم حبك
ورجعت تسقي من صدك كاس الهجران
وتفوت عليه ايام بعدك  سهد وحرمان 
وقلت اراضيه وانسى هواك
واودع قلبك القاسي
وكان املي في يوم اسلاك 
وافضي من الهوى كاسي لقيت روحي 
في عز جفاك بفكر فيك وانا ناسي
ياما حاولت انساك وانسى ليالي هواك 
وانسى الجمال اللي شفتو في الوجود وياك
حرمت روحي من كل نسمه كانت بتسري بينك وبيني 
وحرمت روحي من كل نعمه كانت بتحلى وياك في عيني
وقلت اعيش من غير ذكرى تخلي قلبي يحن اليك
مافضلشي عندي ولا فكره غير اني انسى افكر فيك 
وصبحت بين عقلي وقلبي تايه حيران 
اقول لروحي من غلبي انسى النسيان 
مادام بهجر عشان انساك وافضي الهوى كاسي 
لقيت روحي في عز جفاك بفكر فيك وانا ناسي 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق