الأربعاء، 16 مارس 2016

ماكذبشي عليك انا حبيتك ( هدى عمار )




ماكذبشي عليك انا حبيتك
اول ماقابلتك اول مالقيتك
انت اللي بيتمنى قلبي
واذا كنت داريت عنك شوقي
لما تأكدت آه انه حقيقي
ادي اول اعلان عن حبي
ماكذبشي عليك انا حبيتك
,,,,,,,,,,,,,,
يتقابلوا  الناس وتعدي وجوه 
ويمر اليوم تبعد وتوه
وعيون تتقال لو مره يادوب
وتلاقي الحب قدر مكتوب
وازاي تبعد مانالت 
وانشبكت بالحب وقالت
من غير ماتقول تفهم على طول
ونحب ونجري ورا المجهول
ماكذبشي عليك انا حبيتك
,,,,,,,,,,,
انا شفتك امتى او شفتك فين
من صغري ولا بقالنا يومين 
امال ليه حاسه اننا عارفاك
وكأني قابلتك قبل لقاك
وبقيت على طول من حيرتي بقول
كان قلبي براحه وبقى مشغول
توحشني كثير غير التفكير
وبدأت اشتاق واسهر واغير
ماكذبشي عليك انا حبيتك



اكتشفها الموسيقار عمار الشريعي عندما حاول تكوين فرقة جديدة بعد انفصال اعضاء فرقة الاصدقاء وقد كانت هدى عمار اخر المتقدمين للاختبار وكادت ان تفوت جلسه الاستماع ولكن الحظ ساعدها وساعدها عمار الشريعي واعطاهااسمه واصبحت هدى عمار وساعدها المنتج محسن جابر وانتج لها اربعة البومات ولاقت استحسان لدى الجمهور
هدى عمار مغنية مصرية من مواليد 25 فبراير 1971 في الجيزة بمصر، ألتحقت بالكونسيرفتوار في أكاديمية الفنون بالقاهرة ودرست العزف على آلة الهارب حتى حصلت على درجة البكالوريوس، شجعها وأهتم بها الموسيقار عمار الشريعي لتواصل مسيرتها الفنية ولحن لها أول ألبوم لها و قد لحن لها الموسيقار الكبير محمد الموجي أغنية إذاعية. كما غنت مقدمة ونهاية مسلسلات هوانم جارن سيتي وبنات سعاد هانم وحلقات ألف ليلة وليلة، وأيضا شاركت في كثير من احتفالات أكتوبر والليلة المحمدية. من أشهر أغانيها قلبي الصغير وما كدبش عليك وبغير عليك وعلى عيني. كما غنت أغنية " حبيبتي من ضفايرها " والتي لحنها الموسيقار عمار الشريعي في فيلم كتيبة الإعدام للمخرج الراحل عاطف الطيب .



عمار الشريعي مكتشف هدى عمار



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق