السبت، 3 أكتوبر 2015

في يوم وليلة وردة الجزائرية



في يوم وليله يوم وليله خذنا حلاوة الحب كله في يوم وليله
انا وحبيبي ذوبنا عمر الحب كله في يوم وليلة
عمري ماشفته ولا قابلته وياما ياما شاغلني طيفه
وفيوم لقيته لقيته هوه اللي كنت بتمنى اشوفوه
 نسيت الدنيا وجريت عليه سبقني هوه وفتح اديه
لقينا روحنا على بحر شوق فضلنا نشرب وذوبنا فيه
ومين يصدق يجرى ده كله ونعيش سوه العمر كله 
في يوم وليله 
,,,,,,,,,,,,,,,,
ياللي كان طيفك على بالي وانا بتمنى
موش ح تصدق ايه كان حالي قبل ماالقاك
كنت بحسد كل فرحه اشوفها بين قلبين 
كنت اغير من كل نسمه حلوه بين حبيبين
ولما صحيت على حبك وشفت الدنيا من عندك
اتمنى لو كل العشاق يحبوا زي انا مابحبك
اه ياحبيبي كنت وحشني من غير ماشوفك وتشوفني
والقدر الحلو اهو جابني وجابك على شان تقابلني
اتارينا كنا تايهين ولقينا احلى ايام ليالينا واحنا فيها لوحدينا
اه ومين يصدق يجرى ده كله ونعيش سوه العمر كله
في ويوم وليله 
,,,,,,,,,,,,,,,,,
قالولي اهل الهوى ياما فيه قلوب مجاريح
في حبك انت انا حشفي كل جريح 
بيسألوني لو غبت عني او رحت مني اعمل ايه
احب تاني تاني تاني 
موش ممكن اقدر تعرف ياروحي ماقدرش ليه
هو اللي زيك لو كان في زيك في الدنيا حد يحب عليه
في كل حاجه اتغيرت قدام عنيه
وكل شيء في الدنيا حلو بقول ده ليه
وأي حاجه المسها تحلوفي اديه
وده من نهار حبك ماجيه وسلم عليه
ياحبيبي كنت وحشني من غير ماشوفك وتشوفني
والقدر الحلو اهو جابني وجابك على تقابلني
ومين يصدق يجرى ده كله ونعيش سوه العمر كله
في يوم وليلة
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
حبيب امالي ياغالي عمري كله ليك 
وكل عمري ياعمري موش خصاره فيك
بقول بحبك وحبك كان ميعاده بعيد
وفي يوم وليله ليله جميله هلت المواعيد
قابلت شوقك بشوقي بعد طول حرمان 
وفي يوم وليله جميله ضحكت ليه يازمان
لو قالولي اليوم وليله دول حياتي ياحياتي اقول كفايه 
دي الحياة بالحب حتى لو ثواني عمر ثاني مالوش نهايه 
ياللي حبيتوا قبلنا ياللي حتحبوا بعدنا
ياربي يتمم فرحكم 
يارب 
يارب يتمم فرحكم وتحبوا بعض زينا
اه زينا اه زينا
زينا
,,,,,,,,,,,,,,,
كلمات حسين السيد 
الحان محمد عبد الوهاب
غناء وردة الجزائرية



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق