الأربعاء، 30 ديسمبر 2015

لو حكينا ياحبيبي نبتدي منين الحكاية


لو حكينا ياحبيبي نبتدي منين الحكايه
دحنا قصة حبنا ليها اكثر من بدايه
عشنا فيها ياما عشنا شفنا فيها ياما شفنا
لكن مشينا وكملنا مشوار الحب ووصلنا
والدنيا ماقدرت تعاندنا وتفرق بينا وتبعدنا
تعالى نقول لغيرنا انا وانت ازاي قدرنا
نبعد عن اي عذاب ونعيش على طول احباب
نحضن فرحتنا سوا ونخلي الحب شباب
,,,,,,,,,,,,
وقابلنا انا وانت في مشوارنا حاجات كثير جرحت غيرنا
الغيره وضنونها واللي بيجري منها
في يوم ماقربت منا بعدها حبنا عنها
وقابلنا الحاسدين وشافونا ولا هانش عليهم يفتونا
وقالوا علينا ياما قالوا وهوانا ولا تغير حاله
وتسافر واسافر مع كل طلعة قمر
وان جت خطوتنا تغربنا حلاوة الشوق بتقربنا
ومنين يجينا الخصام ومنين يجينا البعاد
واحنا بين قلوبنا كل لحظة ميعاد
تعالي نقول لغيرنا انا وانت ازاي قدرنا
نبعد عن اي عذاب ونعيش على طول احباب
نحضن فرحتنا سوا ونخلي الحب شباب
,,,,,,,,,,,,,,,
وفي لحظة وقفنا وابتدى خوفنا 
ولقينا حوالينا الدنيا ضباب وليل وقلب جريح
زي اوراق الشجروقت الخريف رماها الريح
سألنا روحنا ليه اكبر من حبنا ايه
لكن ماطالش الخوف بينا وعرفنا وشفنا وحسينا
,,,,,,,,,,,
انت شايف الحب كله عيون وهمس لكن انا شايف 
احلى كلام عشاق ياحبيبي هو كلام الشفايف
انت وانت جنبي في كل ميعاد بيجمعنا بتروح بعيد ويه التنهيد
وانا بشوف لقانا هو اثنين سوا دايبين في لمسة ايد
بتقولي بخاف نمشي ونبعد دا الهوى جبار يلعب بينا
خايف ايه في اجمل ايه من حضن يدفينا
بتقولي شوف القمر ويايا شوف القمر 
اللي كل العاشقين سهروا الليالي ليه
حلو القمر حلو بس احلى من اقمر لو نخلي عمرنا يوم نذوق الحب فيه
واتبدد خوفنا من بعد وقوفنا
وبدقه قلوبنا عرفنا ايه الدوا
وعشنا الحب خيال وحقيقة سوا

,,,,,,,,,,,,,,
كلمات محمد حمزة
الحان محمد عبد الوهاب
غناء عبد الحليم حافظ


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق