الثلاثاء، 12 يناير 2016

ذكرياتي ياني منك يا ذكرياتي ( وردة الجزائرية )







بعمري كله حبيتك وانت عارف العمرغالي قد ايه
بشوقي كله حبيتك وانت عارف شوقي لك كان قد ايه
ماكانش احس بوجودي الا وانا وياك
ما احسبش العمر اللي يعدي وانا بستناك
مايدقش قلبي الا وهو طاير للقاك
ماعرفش نهاري من ليلي الا وانا معاك
وهجرتني من بعد كل الحب ده
وجرحتني كان العشم فيك غير كده

جاي النهار ده تقولي اسامحك ونسيت تقولي ازاي انسى جرحك
انا حسامحك علشان شفت معاك اسعد  ايام عمري
انا حسامحك علشان عهدي هواك كان فجري وشمسي وقمري

ماتقول انا بعد ده كله ابقى بحبك ولا ايه بس اللي جرالي
سألت كل الاحبه قالوا الحب دنيا مابين حبيبين
الحلو فيها والمر فيها ومالناش غنى عنهم الاثنين
,,,,,,,,,,,,,,,
ذكرياتي ياذكرياتي ياني منك ياذكرياتي
انت كل حياتي واكثر من حياتي 
وانت احلى همسه بتواسي آهاتي
كل ما افتكرك بشوف حبي اللي كان 
حبي اللي ياما اديته من نبع الحنان
حب كان فوق احتمالي وانت شاهده ياليالي
حبك كان يقول كفايه وانا اقولوا خذ كمان
لو سهرت الليل تعيد كل اللي فات بالثواني والدقائق والساعات
حتلاقيني ايه تلومني يوم عليه ياترى حتوقلك ايه الذكريات
هجرتك يوم عمري  ,, جرحتك يوم عمري ,, خدعتك يوم عمري
كذبت  عليك ضحكت عليك حبيت عليك عمري ياعمري
وعايزنا نرجع ثاني طب اروح من جرحك فين ؟
ده انا ليا قلب واحد وياريتهم كانوا اثنين

ماتقول ياللي انت جارحني ومذوبني ليه موش راضي تروح من بالي
معقول انا بعد ده كله ابقى بحبك ولا ايه بس اللي جرالي

حاولت ليلة اهرب من الشوق لماضي حب احنا عشناه
وقلت ارحمني ياشوق ده نحاول ننساه مادام قدرنا وسامحناه
سمعت فلبي بصوت مجروح يناديني ده الجرح جرحي انا وانا مين ينسيني
لو كان بأيدي وبامري كنت انسى مهما اقاسي المر
لكن انت وانت حبيب عمري الجرح منك جرح العمر
ياما حبك خلاني اسهر وانا مشغول احن لك وارجع ثاني تصعب عليه واقول
ياللي حبيتوا وقدرتوا تنسوا جراح الحب
جرحي انا غير اي جرح وحبي انا غير اي حب 
اسمع هواك يناديلي والذكريات تناجيني
ليه تفتكرله القسية واطوي ليالي هناه ليه
ليه انسى عشره هنيه ليه انا عشتها وياه ليه

ياعيني ياقلبي انكوى وياما ليلي طال ياعيني
حاسس سهد وظني وهو خالي البال ياعيني
بس برضو انت حبيبي انت فرحي وانت جرحي
انت وحدك اللي اقولك انت وحدك اللي بقولك

ماتقول ياللي انت جارحني ومذوبني ليه موش راضي تروح من بالي
ماتقول انا بعد ده كله ابقى بحبك ولا ايه بس اللي جرالي
سالت كل الاحبه قالوا الحب دنيا مابين حبيبين
الحلو فيها والمر فيها ومالناش غنى عنهم الاثنين

,,,,,,,,,,,,,,,,,,
كلمات حسين السيد
الحان محمد عبد الوهاب
غناء وردة الجزائريه



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق